E-factuur naar overheid versturen
Ik ben leverancier aan de overheid en wil mijn eerste e-factuur digitaal versturen
Het duurt gemiddeld 5-10 minuten alvorens u uw eerste factuur gratis verzonden hebt.
Alvorens u uw eerste factuur kan versturen, dient u een dossier aan te maken voor uw onderneming. Deze pagina helpt u bij de 4 stappen die u moet doorlopen om uw factuur te versturen.
1. Registreren
2. Klant aanmaken
3. Factuur aanmaken
4. Factuur versturen
Hoe registreren?
Volg het registratieproces. De informatie die MyBREEX u zal vragen, staat wellicht al op de factuur die u wil versturen. Zodra u op het dashboard van MyBREEX komt, kunt u naar stap 2 gaan. (Naam van uw onderneming, btw-nummer, IBAN,…)
Hoe een klant aanmaken?
U zult merken dat er op het dashboard een knop beschikbaar is waar u snel een nieuwe klant kunt aanmaken. Als u op deze knop klikt, komt u op een scherm waar u snel en eenvoudig uw klant kunt selecteren. Zodra u uw klant(en) hebt aangemaakt, kunt u overgaan tot het aanmaken van één of meerdere facturen.
Hoe een factuur aanmaken?
Open het dashboard en klik op de knop ‘Factuur aanmaken’. Volg deze handleiding als u de factuur wenst te maken. De overheid wenst hun facturen via PEPPOL te ontvangen.
LET OP!
– Zorg dat het PO-nummer dat u ontvangen hebt van de overheid 100% correct is, voorzien in het veld ‘Referentie/Ordernummer’.
– U mag geen facturen met factuurdatum in de toekomst versturen, de overheid verwerpt deze onmiddellijk.
Hoe een factuur versturen?
U zult merken dat MyBREEX automatisch na creatie van de factuur een groene PEPPOL-knop toont. Klik op deze groene knop en uw factuur zal door MyBREEX verzonden worden.
Hoe kan ik controleren of mijn factuur correct verzonden is?
Een correct verzonden factuur wordt weergegeven als:
Hoe vraag ik hulp?
Indien u de hulp wenst in te roepen van onze experten, aarzel dan niet om gebruik te maken van de knop ‘Meld een probleem/Stel een vraag’ rechts onderaan ieder scherm. Onze experten helpen u graag verder.