Klant laten betalen via domiciliëring

Klant laten betalen via domiciliëring

Wilt u uw klant laten betalen via domiciliëring? Het kan! 

Hoe een betalingsbestand aanmaken voor een domiciliëring?

Met MyBREEX kunt u uw klanten laten betalen via domiciliëring. Dit gebeurt via de Europese verzamelbetaling. 

✔ Laat de klant automatisch betalen.
✔ Overtypen is niet nodig. Minder kans op fouten!
✔ Regel betalingen van meerdere klanten in één opdracht, snel en handig.
✔ De betalingsbestanden zijn bruikbaar in meer dan 30 landen voor betalingen in euro.
✔ Voor zij die het vroeger manueel deden: u hoeft geen mandaten meer in te geven (gezien dit in het betalingsbestand verwerkt zit). 

Wat hebt u nodig? 

1. Domiciliëringsmandaat met uw klant, aangemaakt in uw Homebanking (info bij uw bank)
2. Uw identificatie als schuldeiser op dit mandaat. Dit bestaat uit 17 karakters. De 2 eerste karakters zijn de landcode. Vaak zijn karakters 5 t.e.m. 7 de karakters ‘ZZZ’. Spaties zijn niet toegelaten!
3. De unieke mandaatreferentie van dit mandaat. Ofwel hebt u dit zelf ingegeven ofwel is dit uw identificatie als schuldeiser, eventueel gevolgd door een aantal extra karakters.
4. De datum waarop dit domiciliëringsmandaat werd getekend
5. IBAN en BIC moeten ingevuld zijn op de klantenfiche.

Instellen van uw domiciliëringsidentificatie (eenmalig) 

Ga naar uw bedrijfsfiche en vul in het veld ‘Domiciliëringsidentificatie’ uw identificatie als schuldeiser vanop uw mandaat in. Dit zal voor elk domiciliëringsmandaat hetzelfde zijn. Vandaar dat u deze stap slechts één keer moet uitvoeren.

Hoe een domiciliëringsbestand aanmaken in MyBREEX? 

Geef de domiciliëringsgegevens in bij uw klant. Dit doet u door op de detailpagina van uw klant de betalingswijze op ‘Domiciliëring’ te zetten. Op dat moment verschijnen er onder dit veld twee nieuwe velden voor het domiciliëringsmandaat en de datum waarop het mandaat getekend is.

Vul hier de gegevens in die u van uw Homebanking hebt verkregen.

hc_m_fbslFOPLTHge6BA4d7k2jY3DYag6FR

De status van de facturen voor deze specifieke klant zal op basis van instellingen veranderen van ‘Te betalen’ naar ‘Te domiciliëren’.

hc_m_eO5F32wkzOr4kRdmGfzqzaLflRwxZG

Gebruik de filters bovenaan om de facturen met de status ‘Te domiciliëren’ weer te geven. Selecteer deze facturen en klik op ‘Betalen’. Vervolgens verschijnt er een overzicht van de betalingen. Hier valideert u alle informatie. Let goed op de waarschuwingen bovenaan. Wanneer alle informatie correct ingevuld is, downloadt u het betaalbestand, dat u daarna uploadt in uw online banking.