Sociaal secretariaat documenten inboeken
Hoe verwerk ik sociaal secretariaat (HR)-documenten in MyBREEX?
Gegeven: u ontvangt loonbonnen, bedrijfsvoorheffing en algemene facturen van uw sociaal secretariaat.
Gevraagd: hoe verwerk ik sociaal secretariaat (HR)-documenten in MyBREEX?
Oplossing: de facturen (bedrijfsvoorheffing en algemene facturen) die u ontvangt van uw sociaal secretariaat dient u te verwerken via ‘Snelle invoer’ en te bewaren in uw ‘Uitgaven’. De individuele loonbonnen van uw werknemers zijn geen facturen, maar wel uitgaven. Indien u een overzicht per werknemer wil visualiseren, raden we aan om per werknemer een leveranciersfiche aan te maken. Uiteraard hebben deze werknemers geen btw-nummer in de leveranciersfiche. U verwerkt de loonbonnen alsof het facturen zijn en koppelt ze aan de juiste werknemer. In de fiche van de werknemer bewaart u het juiste IBAN en BIC. Dit zal u helpen om de vele lonen ineens te betalen via de betaalopdrachten of betalingsbestanden, waardoor u de betalingen van de lonen kunt automatiseren.